סיפור על ים, ספינות ואמונות תפלות
סיפור אמיתי וקצר לשבת בבוקר על ספינות, צלב, אמונות תפלות ומה שביניהן.
נתחיל כאן בהקדמה קטנה שעולם השיט מלא באמונות תפלות לדוגמא אסור להעלות בננות לספינה, דולפינים בהפלגה הם סימן להפלגה טובה, כרישים סימן רע, אסור לשרוק כי נפטון יחשוב ששורקים לאשתו ויעלה סערה, ועוד כהנה וכהנה על חתולים ונשים והרשימה עוד ארוכה.
המעשה שהיה כך היה, חבר שלי יצא כסקיפר לפני כמה שנים ליוון להביא ספינה מנועית לארץ שנרכשה על ידי ישראלי שומר מסורת, בעלי הספינה הצטרפו אליו ביוון לאחר השלמת כל ההכנות, הבדיקות והניירת הדרושה לצורך היציאה ושינוי הבעלות.
רגע לפני היציאה, בסיור שנערך בספינה על ידי הבעלים החדש, בכלי השיט הנדון שהיה בעל שני מנועים מכובדים וכן שני גנרטורים גדולים שאמורים לעבוד לסירוגין וגם כגיבוי אחד לשני מצאו בחדר המנועים צלב מעץ תלוי על הקיר מעל המנועים.
בעל הספינה שומר המסורת ביקש מחברי להוריד את הצלב ולהשליך אותו מהספינה, חברי הסיר אותו אך הניח אותו באיזה מקום ניסתר בספינה.
תנאי מזג האויר היו מושלמים והשניים יצאו לדרך, חולפות להן כמה שעות של הפלגה ומנוע אחד הושבת ללא כל סיבה נראית לעין, ממשיכים על מנוע אחד לא עוברת עוד שעה וגם מנוע שני הושבת גם כאן לא נמצא הגורם שהשבית אותו
חברי שהוא יורד ים בעל ניסיון רב ניסה לאתר את הבעיה ועקב הניסיונות הרבים להניע נאלץ להדליק את הגנרטור הראשון כדי לטעון מצברים לצורך הפעלת כל המערכות. עוברת רבע שעה והגנרטור שובק חיים, הוא מנסה להניע את הגנרטור השני, וכך בלב ים שני מנועים מושבתים, שני גנרטורים מושבתים ולא מוצאים את הסיבה. מניע וכעבור רבע שעה גם הוא שובק.
הולך חברי ומביא את הצלב מעץ ומחזירו למקום מנסה להניע ושני המנועים שבים לחיים. לוקח קורס לחיפה, היעד המתוכנן לחזרה לארץ, וכעבור יממה מגיע ללא כל בעיה לקישון.
לאחר שנקשרו בשלום הוא מספר לבעלים שרק אחרי שתלה חזרה את הצלב נעלמו הבעיות. הבעלים האשימו שהכל קרה כי הוא לא זרק את הצלב לים כמו שהוא ביקש מלכתחילה.
מוסר השכל מהסיפור, אל תתעסק באמונות ובמה שביניהן זה אף פעם לא יגמר טוב.